ZULLEN VIRTUELE BEURZEN TRADITIONELE BEURZEN VERVANGEN?

  • Door: Maja Markovic
  • 27 januari 2022
  • Installatie

De meeste elektro-installateurs uit de zeven onderzochte landen zijn van plan om na de pandemie traditionele beurzen te bezoeken. Zelfs in het VK, het land waar het kleinste aandeel installateurs aangaf van plan te zijn terug te gaan naar traditionele shows, was dat aandeel nog steeds 80% van de totale installateurspopulatie. Elektroinstallateurs zijn het meest enthousiast om terug te gaan naar de traditionele beurzen in Nederland, waar 94% van plan is deze te bezoeken wanneer het weer mogelijk is.

Weinig deelname aan virtuele beurzen

De elektro-installateurs werden ook gevraagd naar hun deelname aan virtuele beurzen tijdens de pandemie. De resultaten bleken nogal verrassend. Hoewel traditionele beurzen het belangrijkste oriëntatiekanaal zijn, is het percentage deelname aan virtuele beurzen erg laag in alle zeven Europese landen. De deelname in Duitsland was het hoogst met 18%. Elektrische installateurs in Frankrijk namen het minst vaak deel aan virtuele beurzen, slechts 5%. Zelfs waar elektrische installateurs redelijk aangepast blijken te zijn aan online oriëntatie en online aankopen, zoals in Duitsland en Nederland, nam slechts een zeer laag percentage van hen deel aan virtuele beurzen.

Conclusie

Zelfs als elektro-installateurs gewend zijn om online media te gebruiken, missen ze waarschijnlijk de persoonlijke interactie, het handenschudden en geklets, wat op een virtuele beurs natuurlijk. Europese elektro-installateurs wachten op het moment dat ze fabrikanten, groothandels en andere leveranciers en klanten weer persoonlijk kunnen ontmoeten op de traditionele beurzen. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat virtuele beurzen op korte termijn de traditionele zullen vervangen. Zodra er weer traditionele beurzen in de beurshallen opduiken, zijn er installateurs.

Actueel nieuws

Voor meer informatie over onze expertise van en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke partner hieronder.
We helpen u graag.

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.