VASTGOEDMONITOR: DIGITALE DATASTRATEGIE ONMISBAAR VOOR SUCCESVOLLE VASTGOEDSTRATEGIE

  • Door: Veerle Forschelen-Janssen
  • 18 juni 2021
  • Wonen

Het merendeel van de vastgoedprofessionals is het eens met de stelling dat een digitale datastrategie onmisbaar is voor een succesvolle vastgoedstrategie (59%), slechts 6% is het oneens met deze stelling. Men zegt dat data noodzakelijk is om de performance van vastgoed te kunnen meten en verbeteren.

Big data analyse als onderdeel van de digitale datastrategie wordt dan ook als een belangrijk middel gezien om meer inzicht te krijgen op de onderlinge afhankelijkheid van gebouw, installaties en gebruikersgedrag op de gebouw- en installatieprestaties in de praktijk en de echte value drivers.

Garbage in garbage out

Wel worden kanttekeningen gezet bij de kwaliteit van de input van datasystemen. Is deze actueel en juist? De controle hiervan is een belangrijk punt. Daarnaast moet er natuurlijk voldoende kennis zijn van de input om uiteindelijk de output ook op waarde te kunnen schatten en op de juiste manier te kunnen gebruiken. Van de ondervraagde vastgoedprofessionals is 39% het eens met de stelling dat het kennisniveau in de sector nog onvoldoende is hiervoor, 13% is het oneens met deze stelling. Ontwikkelaars en corporaties zijn hierbij wat negatiever dan beleggers.

Klik hier voor meer informatie over de Vastgoedmonitor of het bestellen van het meest recente trendrapport.

Actueel nieuws

Voor meer informatie over onze expertise van en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke partner hieronder.
We helpen u graag.

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.