Dakbedekking

We hebben allemaal een dak boven ons hoofd nodig, maar tegenwoordig kan een dak veel meer dan alleen je droog houden. Trending kwesties zoals duurzaamheid hebben geleid tot een vraag naar beter geïsoleerde dakbedekkingsopties, geïntegreerde fotovoltaïsche elementen om een dak in een energiegenerator te veranderen, en tot meer focus op de basismaterialen die worden gebruikt om dakbedekkingsproducten te produceren. Met de voortdurende invloed van veranderingen in esthetiek en regelgeving, kan deze constant ontwikkelende dakbedekkingsmarkt soms nogal verwarrend zijn.

Daarom bieden we onze tientallen jaren ervaring in het onderzoeken van alle spelers die betrokken zijn bij de dakbedekkingsindustrie aan, om u te helpen met uw zakelijke uitdagingen en u achter te laten met solide bedrijfs-, marketing- en verkoopstrategieën. Hieronder ziet u een voorbeeld van klanten waarmee we hebben samengewerkt in de categorie dakbedekking en de soorten onderzoek die we vaak uitvoeren.

Klanten waar wij voor hebben gewerkt:

Laatste nieuws rond Dakbedekking

    Wij helpen onze klanten met verschillende soorten onderzoeken.

      Klantentevredenheid

      Wilt u uw omzet verhogen door de klanttevredenheid in de bouw-, installatie- en DHZsector te verbeteren? USP voert klanttevredenheidsonderzoek uit in deze markten om uw organisatie inzicht te geven hoe uw producten en diensten ervaren wordt door uw doelgroep. Verbeterde klantervaring en klanttevredenheid zijn belangrijke factoren die een merk helpen om op te vallen en het marktaandeel te vergroten.

      Branding

      Hoe onderscheidender je merk is, hoe waardevoller het wordt. Onderscheidend zijn is echter niet zo eenvoudig op in de bouw, installatie en DHZ sector. Professionals hebben namelijk de neiging om bij hun favoriete merken te blijven. Onze brandingstudies komen allemaal neer op één gemeenschappelijk doel: het verhogen van de winstgevendheid op lange termijn door uw merk te introduceren, te behouden of te laten groeien in een concurrerende markt.

      Customer journey

      Een customer journey (klantreis) is de persoonlijke ervaring van een klant met uw bedrijf. Hoe reageren uw klanten op uw producten, diensten of concept? Het evalueren van een klantreis stelt u in staat om de sterke en zwakke punten van uw bedrijf te verbeteren, waardoor het behoud en de omzet van klanten worden verbeterd. USP kan u helpen uw aanbod af te stemmen op de behoeften en wensen van uw klanten.

      Segmentatie

      Gebruik segmentatieonderzoek om uw klanten te categoriseren in verschillende groepen die van elkaar verschillen in termen van relevante aspecten voor uw product, dienst of concept. Wij helpen niet alleen bij het bepalen van deze klantgroepen, maar ook door deze informatie te vertalen naar de aangeboden diensten en dienstverlening, en uit te leggen wat dit alles betekent voor uw medewerkers.

      Marktverkenning

      Misschien bent u van plan om een nieuwe markt te betreden met uw product of dienst. In dat geval moet u precies begrijpen wat er in die markt speelt. Wat zijn de trends en ontwikkelingen in die markt en wie zijn de belangrijkste spelers? We gebruiken een reeks methoden om de marktkenmerken te identificeren, zoals marktomvang, segmentatie, distributie verkenning, media orientatie, marktontwikkelingen en sectorcultuur.

      Productontwikkeling

      Zijn uw product- en dienstenportfolio's nog steeds concurrerend binnen de markt? Het bijhouden van continue ontwikkelingen zoals digitalisering of duurzaamheid zijn ontzettend belangrijk. Productonderzoek is van vitaal belang in de gehele levenscyclus van het product.

      Markt Rapporten

      Lees meer over de markt rapporten die beschikbaar zijn voor deze product categorie.

        European Architectural Barometer

        Elk kwartaal voorspelt het voorspellingsmodel van USP toekomstige bouwvolumes in acht Europese landen. Naast het voorspellen van volumes, gebruiken we de inzichten van architecten om belangrijke trends te bestuderen, zoals BIM, prefab, veranderingen in DMU, de veranderende rol van architecten en nog veel meer. Weten waar, hoe en wanneer deze trends relevant worden, is belangrijke marktinformatie die nodig is voor een goede strategische besluitvorming.

         

        Contractor Monitor

        De belangrijkste doelen van dit onderzoek zijn om fabrikanten van bouwproducten een goed inzicht te geven in Europese aannemers (wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze zich gedragen) en de belangrijkste trends in de bouwmarkt.

        European Mechanical Installation Monitor

        Deze monitor geeft een zeer betrouwbaar beeld van de conditie van de W-installatiemarkt. Onze klanten gebruiken deze monitor om de ontwikkelingen in de markt bij te houden en hun strategieën te verbeteren. Wat is de beste manier om HVAC-installateurs te bereiken? Kies je voor push marketing of ook pull marketing? En wat vinden zij van de toekomst van de W-installateur?

        Inzichten

        Lees meer publicaties over deze product categorie.

          Sustainability / Circularity

          Outlooks / Forecasts

          Download a sample sector outlook

          Download the latest report of the European Architectural barometer which outlooks the sector and also covers a specific topic

          Sample Report

          European Architectural Barometer Media orientation

          So what happened to orientation behaviour during the pandemic? To track the changes in orientation behaviour, we decided to focus on this topic in the European Architectural Barometer Q1 2021 report. The full report is out now and covers many aspects regarding the changes in orientation behaviour of European architects due to corona. As we track orientation behaviour regularly, we can clearly map out the changes in their behaviour and provide insights on their future orientation behaviour. This report covers 8 European countries and is based on 1,000 successful interviews with architects. 

          Neem contact op

          Voor meer informatie hierover of andere onderzoeksvragen kunt u contact opnemen met onze experts:

            Neem contact op met onze expert:

            Dirk Hoogenboom

            Neem contact op met onze expert:

            Zeynep Kutsal

            Onderzoek

            Klanttevredenheid

            Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

            Branding

            Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

            Customer journey

            Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

            Product Ontwikkeling

            Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

            Markt exploratie

            Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

            Pricing

            Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

            Segmentatie

            Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

            Marktomvang

            Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

            Driver analyse

            Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

            Nieuws

            ​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

            Case Studies

            Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

            Over ons

            Over ons, de organisatie en de mensen.

            Over USP

            Wat we doen, in woorden en getallen.

            Ons team

            Deze mensen maken USP.

            Vacatures

            We hebben verschillende uitdagende rollen.