PREFAB IN ELEKTRISCHE INSTALLATIES GAAT HARD GROEIEN

European Electrical Installation Monitor Q22020 – USP Marketing Consultancy

De toekomst is hoopvol voor prefab

Steeds meer installateurs werken met geprefabriceerde producten. Tot op heden is het aandeel dat er mee te maken heeft beperkt van 5% tot 30% per land. Echter, wanneer gevraagd wordt over de nabije toekomst, is de verwachting t.a.v. prefab zeer positief; 68% van de installateurs in Nederland verwacht een toekomstige stijging, terwijl Frankrijk (33%), Polen (39%) en Duitsland (39%) nog iets voorzichtiger zijn over de toekomstige groei verwachtingen.

Veel prefab wordt rechtstreeks bij fabrikanten gekocht

Het aanbod van prefab gaat momenteel via verschillende kanalen. Groothandels, het traditionele aankooppunt voor installateurs, zijn ook een logische plek om prefab producten te kopen. Echter, een aanzienlijk deel van de installateurs koopt prefab rechtstreeks van fabrikanten. Dit is vooral het geval in Polen (34% gekocht van fabrikanten), Frankrijk (30%), en Duitsland (29%). Ook zijn er gespecialiseerde prefab-leveranciers in opkomst, met name in Polen (23%) en Spanje (28%). Er lijkt dus potentieel te zijn voor fabrikanten om de groothandel over te slaan en hun geprefabriceerde producten rechtstreeks aan de installateurs te leveren.

Installateurs zorgen ook voor eigen productie

van prefab producten Op de vraag waar prefab momenteel wordt gekocht, geven sommige installateurs aan dat ze er geen kopen, omdat ze dit zelf produceren. Dit is vooral het geval in Polen (64%) en Nederland (41%). Tegelijkertijd lijkt het Verenigd Koninkrijk over het algemeen achter te blijven, aangezien 59% van de installateurs helemaal geen prefab-producten gebruikt.

Voor meer gedetailleerde informatie verwijzen wij u door naar de European Electrical Installation Monitor Q2 2020.

Actueel nieuws

Voor meer informatie over onze expertise van en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke partner hieronder.
We helpen u graag.

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.