USP PRICING STUDIES 

Tegenwoordig worden de bouw-, installatie- en doe-het-zelfmarkten gekenmerkt door een aantal uitdagingen.  

Arbeidstekorten, stijgende kosten van ruwe materialen en distributie, klanten die de beste deals zoeken, een grotere vraag naar duurzamer bouwen of groeiende concurrentie. Dat alles kan de winstgevendheid van een bedrijfsmodel behoorlijk aantasten.  

 

In een dergelijk marktklimaat zitten steeds meer fabrikanten en distributeurs van bouw-, installatie-  en doe-het-zelfproducten en materialen met één of enkele van de volgende vragen: 

  • Hoe kan je omzet en ROI maximaliseren om een duurzaam bedrijfsmodel te behouden?   
  • Welk afzetvolume kan verwacht worden?  
  • Welke prijsstrategieën waarborgen groei zonder het merkbeeld aan te tasten?  
  • Hoeveel zijn architecten, installateurs, schilders, aannemers en eindconsumenten bereid te betalen voor onze producten of diensten?  
  • En als het prijsniveau wordt aangepast, welke reacties uit de markt kan je dan verwachten?  
Met bijna dertig jaar ervaring in onze kern-sectoren, begrijpt USP Marketing Consultancy deze uitdagingen goed.  

Wij helpen je met het selecteren van het optimale PRIJSONDERZOEK dat gegarandeerd bruikbare inzichten oplevert, ongeacht of het is om: 

  • de bereidheid om een product of dienst af te nemen tegen een bepaalde prijs te testen (eenvoudige prijsbeoordelingsmethode), 
  • de optimale prijs van een (nieuw) product of dienst te detecteren (Van Westendorp’s model). 
  • de rekbaarheid van de prijs van je product of dienst te onderzoeken (Gabor-Granger or Van Westendorp’s model), 
  • verschillende marktsimulaties te onderzoeken (conjoint analysis of Gabor-Granger model), of 
  • om te testen of je het beste het product of de prijs kan optimaliseren, of een nieuwe doelgroep moet vinden om je marktaandeel, omzet en winst te maximaliseren (conjoint analysis).  

 

 

WIL JE MEER WETEN?: 

USP Marketing Consultancy white paper over pricing studies en hun zakelijke toepassing

Onze aanpak 

Prijsonderzoeken worden uitgevoerd als kwantitatieve enquêtes onder relevante doelgroepen en met solide steekproefomvang. Deze aanpak garandeert voldoende statistische data voor verschillende analyseniveaus en voor uitvoerbare richtlijnen voor prijsstrategieën.   

Gebaseerd op de ervaring van USP Marketing Consultancy zijn de volgende stappen nodig voor optimale zakelijke inzichten: 

Waarom samenwerken met USP Marketing Consultancy voor uw pricing studies?  

Door onze ervaring met vele B2B en B2C prijsonderzoeken in onze kern-sectoren, weet USP Marketing Consultancy hoe je professionals als architecten, installateurs, schilders, aannemers en eindconsumenten over de hele wereld het beste kunt benaderen.  

Onze projecten hebben klanten geholpen om leidend te zijn in het updaten en optimaliseren van hun prijsstrategieën, om hun prijspositie aan te passen, of om winstmarges te verbeteren.  

Professional and easy to communicate with

USP is professional, responsive, didactic, and voluntary. Easy to exchange my thoughts with them.

Céline Pineau

Consumer insight researcher, Hager

USP understands the needs of their customers


“USP is open, flexible, and they understand the sense of urgency of our projects. This all combined with their knowledge of our market and research in general.”

Edo Rem

Global Marketing Director, Forbo

Neem contact op:

Neem direct contact op met ons kantoor of vul hieronder uw gegevens in. Dan neemt een van onze specialisten contact met u op.

Neem contact op met onze expert:

Dirk Hoogenboom

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.