USP PRICING STUDIES
Arbeidstekorten, stijgende kosten van ruwe materialen en distributie, klanten die de beste deals zoeken, een grotere vraag naar duurzamer bouwen of groeiende concurrentie. Dat alles kan de winstgevendheid van een bedrijfsmodel behoorlijk aantasten.
In een dergelijk marktklimaat zitten steeds meer fabrikanten en distributeurs van bouw-, installatie- en doe-het-zelfproducten en materialen met één of enkele van de volgende vragen:
- Hoe kan je omzet en ROI maximaliseren om een duurzaam bedrijfsmodel te behouden?
- Welk afzetvolume kan verwacht worden?
- Welke prijsstrategieën waarborgen groei zonder het merkbeeld aan te tasten?
- Hoeveel zijn architecten, installateurs, schilders, aannemers en eindconsumenten bereid te betalen voor onze producten of diensten?
- En als het prijsniveau wordt aangepast, welke reacties uit de markt kan je dan verwachten?
Wij helpen je met het selecteren van het optimale PRIJSONDERZOEK dat gegarandeerd bruikbare inzichten oplevert, ongeacht of het is om:
- de bereidheid om een product of dienst af te nemen tegen een bepaalde prijs te testen (eenvoudige prijsbeoordelingsmethode),
- de optimale prijs van een (nieuw) product of dienst te detecteren (Van Westendorp’s model).
- de rekbaarheid van de prijs van je product of dienst te onderzoeken (Gabor-Granger or Van Westendorp’s model),
- verschillende marktsimulaties te onderzoeken (conjoint analysis of Gabor-Granger model), of
- om te testen of je het beste het product of de prijs kan optimaliseren, of een nieuwe doelgroep moet vinden om je marktaandeel, omzet en winst te maximaliseren (conjoint analysis).
WIL JE MEER WETEN?:
Onze aanpak
Prijsonderzoeken worden uitgevoerd als kwantitatieve enquêtes onder relevante doelgroepen en met solide steekproefomvang. Deze aanpak garandeert voldoende statistische data voor verschillende analyseniveaus en voor uitvoerbare richtlijnen voor prijsstrategieën.
Gebaseerd op de ervaring van USP Marketing Consultancy zijn de volgende stappen nodig voor optimale zakelijke inzichten:
Waarom samenwerken met USP Marketing Consultancy voor uw pricing studies?
Door onze ervaring met vele B2B en B2C prijsonderzoeken in onze kern-sectoren, weet USP Marketing Consultancy hoe je professionals als architecten, installateurs, schilders, aannemers en eindconsumenten over de hele wereld het beste kunt benaderen.
Onze projecten hebben klanten geholpen om leidend te zijn in het updaten en optimaliseren van hun prijsstrategieën, om hun prijspositie aan te passen, of om winstmarges te verbeteren.
Professional and easy to communicate with
“USP is professional, responsive, didactic, and voluntary. Easy to exchange my thoughts with them.”
USP understands the needs of their customers
“USP is open, flexible, and they understand the sense of urgency of our projects. This all combined with their knowledge of our market and research in general.”
Neem contact op:
Neem direct contact op met ons kantoor of vul hieronder uw gegevens in. Dan neemt een van onze specialisten contact met u op.
Neem contact op met onze expert:
Dirk Hoogenboom
