Driver analyse onderzoek

Driveranalyse kan inzicht geven in de relevantie en belangrijkste drijfveren voor voorschrijvers, installateurs en eindgebruikers in de markt. Onze klanten gebruiken deze informatie vaak om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Hiermee is het ook essentieel om de DMU te begrijpen. Om meer te weten te komen over het belang van elke partij in de DMU, om de meest relevante doelgroep aan te spreken. Vaak wordt dit soort onderzoek gecombineerd met klanttevredenheidsonderzoek. Deze combinatie kan bepalen hoe goed uw producten en uw concurrenten voldoen aan de drijfveren van de doelgroep.

Regressie analyse

Een van de methoden die we vaak aanbevelen voor een driverstudie is regressieanalyse. Deze methodologie helpt bij het identificeren welke onderliggende activiteiten (drijfveren) de algemene klanttevredenheid of loyaliteit zullen verbeteren. Doorgaans wordt een regressieanalyse uitgevoerd voor een van de volgende twee doeleinden: om de waarde van de afhankelijke variabele te voorspellen of om het effect van een verklarende variabele op de afhankelijke variabele te schatten. De afhankelijke variabele kan bijvoorbeeld de mate van loyaliteit zijn. De verklarende variabelen zijn de verwachte drijfveren voor loyaliteit. Met de regressieanalyse kunnen aannames of hypothese testen om de meest effectieve drijfveren te verbeteren.

Doelstellingen voor een driverstudie

 

Een driveronderzoek kan de volgende doelstellingen hebben:

 

  1. Meer inzicht in de rol van de doelgroep tijdens het productbeslissingsproces en leren wat hun drijfveren zijn.
  2. Optimaliseren van uw productaanbod op basis van de behoeften van uw doelgroep.
  3. Evalueren van de klantervaring met bestaande producten, inclusief pijnpunten en drijfveren van merkvoorkeur.
  4. Identificeer doelgroepen die het meest bereid zijn om naar uw merk te veranderen.

 

We had to learn more on the purchase behaviour of painters


“We chose USP because they have a deep understanding of the paint market. The personal connection during the project felt like a VIP treatment”

Janne Lillkvist

Business Sector Manager, Construction & Decoration , Mirka

Overall experience of working with USP was very positive


“Very happy with the quick feedback in all touchpoints during the project”

Andrea Bodecker

Global Head of Brand & Communications , ASSA ABLOY Entrance Systems

Neem contact op

Voor meer informatie hierover of andere onderzoeksvragen kunt u contact opnemen met onze experts:

Neem contact op met onze expert:

Henri Busker

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.