Driver analyse onderzoek
Regressie analyse
Een van de methoden die we vaak aanbevelen voor een driverstudie is regressieanalyse. Deze methodologie helpt bij het identificeren welke onderliggende activiteiten (drijfveren) de algemene klanttevredenheid of loyaliteit zullen verbeteren. Doorgaans wordt een regressieanalyse uitgevoerd voor een van de volgende twee doeleinden: om de waarde van de afhankelijke variabele te voorspellen of om het effect van een verklarende variabele op de afhankelijke variabele te schatten. De afhankelijke variabele kan bijvoorbeeld de mate van loyaliteit zijn. De verklarende variabelen zijn de verwachte drijfveren voor loyaliteit. Met de regressieanalyse kunnen aannames of hypothese testen om de meest effectieve drijfveren te verbeteren.
Doelstellingen voor een driverstudie
Een driveronderzoek kan de volgende doelstellingen hebben:
- Meer inzicht in de rol van de doelgroep tijdens het productbeslissingsproces en leren wat hun drijfveren zijn.
- Optimaliseren van uw productaanbod op basis van de behoeften van uw doelgroep.
- Evalueren van de klantervaring met bestaande producten, inclusief pijnpunten en drijfveren van merkvoorkeur.
- Identificeer doelgroepen die het meest bereid zijn om naar uw merk te veranderen.
“We chose USP because they have a deep understanding of the paint market. The personal connection during the project felt like a VIP treatment”
Overall experience of working with USP was very positive
“Very happy with the quick feedback in all touchpoints during the project”
Neem contact op
Voor meer informatie hierover of andere onderzoeksvragen kunt u contact opnemen met onze experts:
Neem contact op met onze expert:
Henri Busker
