MET SNOER VERSUS SNOERLOOS

  • Door: Geert-Jan Ariës
  • 27 januari 2022
  • Doe Het Zelf

Voorkeur voor aangedreven tuingereedschap

De meerderheid van de tuineigenaren houdt de tuin graag in de best mogelijke staat. Een manier om dit te doen is om schoon te maken, te snoeien, te trimmen, te zagen en regelmatig te bemesten. Dit kan allemaal worden gedaan met behulp van handgereedschap, maar het gebruik van aangedreven tuingereedschap kan de taak misschien gemakkelijker maken.

Europese tuineigenaar bezit drie aangedreven gereedschappen

Dat is de reden waarom de Europese tuineigenaar gemiddeld drie aangedreven tuingereedschappen bezit. Het aantal aangedreven tuingereedschappen wordt echter sterk beïnvloed door de grootte van de tuin. Over het algemeen kan worden gezegd dat hoe groter de tuin, hoe meer aangedreven tuingereedschap in bezit is. Mensen met een tuin kleiner dan 25 m² bezitten gemiddeld 1,9 stuks aangedreven gereedschap, terwijl mensen met een tuin van meer dan 500 m² bijna 4 stuks aangedreven tuingereedschappen bezitten.

Heggenschaar, grastrimmer en kettingzaag erg populair

De aangedreven tuingereedschappen die het vaakst in bezit zijn, zijn de heggenschaar, de grastrimmer en de kettingzaag. De sneeuwblazer is het minst gebruikte tuingereedschap.

Meerderheid aangedreven tuingereedschap al elektrisch

In Europa is het grootste deel van het tuingereedschap al elektrisch, zijnde bedraad- of draadloos. Daar is één uitzondering op en dat is de kettingzaag, die voornamelijk op benzine wordt aangedreven.

Grastrimmers en heggenscharen zijn vaker snoerloos in vergelijking met andere aangedreven tuingereedschappen.

European Garden Monitor 2020 – USP Marketing Consultancy

Meer bedraad tuingereedschap wordt vervangen door draadloze varianten

Het grootste deel van het aangedreven tuingereedschap is elektrisch en bedraad. De verwachting is echter dat wanneer de huidige bedrade producten moeten worden vervangen, bijna de helft ervan zal worden vervangen door snoerloos gereedschap. Dit betekent dat we de komende jaren een serieuze toename van het aantal draadloze tuingereedschappen zullen zien.

European Garden Monitor 2020 – USP Marketing Consultancy

Verhoogde batterijkwaliteit en andere voordelen drijven deze verschuiving

Er zijn twee belangrijke redenen voor deze verschuiving. De eerste is dat de batterijcapaciteit en het vermogen van accugereedschap de afgelopen jaren zijn toegenomen, waardoor tuingereedschap op accu een serieuze concurrent is voor het bedraad tuingereedschap. De tweede reden is dat de tuineigenaren zich steeds meer bewust zijn van deze toenemende batterijcapaciteit en daarom nu meer voordelen zien dan barrières om het aan te schaffen. De meest waargenomen voordelen zijn het onbeperkte bereik, het gemak en het hebben van stroom op plaatsen waar geen stopcontact te vinden is.

Actueel nieuws

Voor meer informatie over onze expertise van en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke partner hieronder.
We helpen u graag.

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.