The Rise Of DIFM In Home Improvement
Een van de belangrijkste trends in de Europese markt voor woningverbetering is de verwachte verschuiving naar meer doe-het-zelf opdrachten. De drijfveer die hieraan bijdraagt is de grote demografische verschuiving in de Europese markt; de vergrijzing van de samenleving. Op basis van ons onderzoek blijkt echter duidelijk dat de huidige trend naar meer DIFM vertraagt of in sommige landen zelfs afneemt. Een belangrijke constatering is dat dit zeer landafhankelijk is. In sommige landen neemt DIFM toe, maar het totaalbeeld kan niet worden genegeerd.
Een van de belangrijkste belemmeringen voor de groei van DIFM is de toenemende arbeidskosten. In Europa is er een groot tekort aan arbeidskrachten onder bijvoorbeeld aannemers, installateurs en schilders. Dit heeft geleid tot stijgende arbeidskosten. Deze stijging is ook deels verantwoordelijk voor het afremmen van de verschuiving naar DIFM. Uiteraard is er een trend naar meer, minder geschoolde arbeidskrachten, maar het negatieve effect van de hogere arbeidskosten op de markt lijkt niet volledig te worden tegengegaan.
European Home Improvement Monitor Q4: De opkomst van DIFM bij woningverbetering
In dit DIY versus DIFM-rapport geven we belangrijke inzichten in de trend naar DIFM en het consumentengedrag.
Belangrijke kenmerken in dit rapport:
- Het rapport is gebaseerd op online interviews met consumenten
- Het rapport geeft inzicht in 11 landen
Het volledige rapport is nu beschikbaar voor 3,000 Euro.
Lees meer voordat u bestelt:
Neem contact met ons op
Neem contact op met ons kantoor om een afspraak te maken voor een gratis presentatie.
Neem contact met ons op
Neem contact op met ons kantoor om een afspraak te maken voor een gratis presentatie.
Klanten waar wij voor hebben gewerkt:
The structured approach helped achieving our goals
“Very good USP team, proactive, customer oriented and available. The report gave us very helpful recommendations”.
USP is willing to ‘Go the extra mile’ to help us succeed
“Appreciated the contact during the data analysis, the willingness to work together and assist us with internal company presentation”
Neem contact op
Voor meer informatie hierover of andere onderzoek kunt u contact opnemen met onze experts:
Neem contact op met onze expert:
Dirk Hoogenboom

Neem contact op met onze expert:
Reinier Zuydgeest
