JONGERE GENERATIES MEER BEREID OM TE INVESTEREN IN ENERGIEZUINIGE WONING

European Home Improvement Monitor Q1 2020 – USP Marketing Consultancy

Helft van Europese consumenten vindt hun huis ‘energie zuinig’

Hoe meer er te besparen valt, hoe meer belangstelling consumenten zullen hebben om hun huizen energiezuiniger te maken. Momenteel betitelt bijna de helft van de consumenten hun woning als energiezuinig, terwijl 20% vindt dat hun huis helemaal niet energiezuinig is. De bereidheid om te investeren in het energiezuiniger maken van het huis verschilt sterk per leeftijdsgroep. De generatie 55+ is minder bereid om te investeren dan de jongere generaties.

Consument overweegt meerdere manieren om energiezuinigheid te verbeteren

Het creëren van een energiezuinig huis is geen kwestie van één oplossing toepassen. Er zijn altijd meerdere maatregelen die men zou kunnen nemen om de energiezuinigheid te verbeteren. Ons onderzoek laat zien dat er ook daadwerkelijk verschillende maatregelen worden overwogen door de consument. Het verschilt daarbij aanzienlijk per land wat het meest populair is. Italiaanse consumenten kijken vooral naar het verbeteren van de isolatie van hun woning. Terwijl de Poolse consumenten van plan zijn om te investeren in energiezuinige keukenapparatuur en waterefficiënte douchekoppen en toiletten. In Duitsland zijn consumenten daarentegen vooral geïnteresseerd in het vervangen van hun verlichting, terwijl consumenten in Spanje allerlei maatregelen overwegen om hun huis energiezuiniger te maken.

Voor meer gedetailleerde informatie en resultaten per land verwijzen wij u door naar de European Home Improvement Monitor Q1 2020.

Actueel nieuws

Voor meer informatie over onze expertise van en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke partner hieronder.
We helpen u graag.

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.