DE HELFT VAN DE EUROPESE AANNEMERS GEBRUIKT SOCIAL MEDIA ZAKELIJK

De aannemer is steeds vaker de bepalende partij als het gaat om de toe te passen materialen/ producten en merken. Dit maakt de aannemers een belangrijke doelgroep voor andere partijen in de keten, waaronder de fabrikanten. Het rapport van de Contractor Monitor H2 2019 toont aan dat social media langzaam maar zeker een belangrijk kanaal worden voor aannemers om op de hoogte te blijven van de laatste marktontwikkelingen. 

Social media worden zakelijk gezien het meest gebruikt door Nederlandse aannemers

De resultaten van de Contractor Monitor H2 2019 tonen aan dat 49% van de Europese aannemers social media gebruikt voor zakelijke doeleinden, maar er zijn grote verschillen zichtbaar tussen de diverse Europese landen. In Nederland ligt het zakelijk gebruik van social media op 77%, het hoogste percentage in Europa. In Frankrijk en Polen zijn de minste aannemers te vinden die social media gebruiken voor zakelijke doeleinden, respectievelijk 39% en 27%. Het aandeel zakelijke social media gebruikers in Duitsland, Verenigd Koninkrijk, België, Italië en Spanje ligt tussen die van Frankrijk en Nederland.

Dit zijn geen verrassende resultaten. Andere onderzoeken van USP Marketing Consultancy, onder verschillende doelgroepen uit de bouw- en installatiesector, tonen aan dat digitalisering het meest gevorderd is in Nederland. Het gebruik van digitale media is het hoogst in Nederland, wat precies het tegenovergestelde is van Frankrijk en Polen.

Op de hoogte blijven van de laatste marktontwikkelingen

29% van de Nederlandse aannemers gebruikt social media om op de hoogte te blijven van de laatste trends en marktontwikkelingen en 27% gebruikt social media om te netwerken. Facebook wordt gebruikt door 66% van de Nederlandse aannemers, gevolgd door LinkedIn met 64%. In Polen gebruikt 35% van de aannemers social media om op de hoogte te blijven van de laatste marktontwikkelingen; 18% van hen gebruikt social media voor technisch productadvies (verwerking). Facebook is het grootste social media kanaal in Polen: 75% van de aannemers gebruikt het.

Gebruik van social media belangrijk voor uw marketing communicatie strategie

Door hun toenemende invloed op het bouwproces worden aannemers steeds belangrijker voor fabrikanten. Om een goede marketing communicatie strategie te ontwikkelen is het voor fabrikanten interessant om te weten welke mediakanalen aannemers gebruiken om zich te oriënteren en informeren. Het H2 rapport van de Contractor Monitor toont aan dat social media een zeer effectief hulpmiddel zijn in sommige Europese landen, maar in andere landen is het gebruik nog erg laag. De social media strategie van fabrikanten moet daarom per land worden vastgesteld. Voor meer gedetailleerde informatie verwijzen wij u naar het Contractor Monitor H2 2019 rapport.

 

Actueel nieuws

Voor meer informatie over onze expertise van en onderzoek naar bouwmaterialen kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke partner hieronder.
We helpen u graag.

Onderzoek

Klanttevredenheid

Krijg inzicht in de beleving van uw klanten en breng de tevredenheid in kaart.

Branding

Hoe kan uw merk zich beter onderscheiden van de concurrentie? Hoe wordt het merk waardevoller voor uw doelgroep?

Customer journey

Een customer journey is de individuele ervaring van een klant met uw bedrijf.

Product Ontwikkeling

Zorg voor inzicht vanuit de eindgebruiker van uw product. En voorzie daarmee de ontwikkeling en design teams van relevante input.

Markt exploratie

Zorg voor de inzichten die u nodig heeft om succesvol te zijn in nieuwe markten

Pricing

Pricing is en blijft de grootste winst factor. Wij helpen u de juiste prijs bepalen voor uw producten.

Segmentatie

Begrijp de onvervulde behoeftes van uw (potentiele) klanten, identificeer potentie voor groei en bereik uw doelgroep op een effectieve manier.

Marktomvang

Breng je potentiele ROI in kaart door de grootte van uw markt in kaart te brengen en realistische sales targets te bepalen voor nieuwe markten.

Driver analyse

Weet welke elementen van de klantervaring de meeste impact hebben op tevredenheid, aanbevelingen en klantbehoud.

Nieuws

​Lees onze artikelen gebaseerd op de inzichten uit onze marktrapporten. 

Case Studies

Marktonderzoek Case Studies en industrie specifieke ervaring geven achtergrond en diepgang aan elk onderzoek project.

Over ons

Over ons, de organisatie en de mensen.

Over USP

Wat we doen, in woorden en getallen.

Ons team

Deze mensen maken USP.

Vacatures

We hebben verschillende uitdagende rollen.