Casestudies
Hieronder vind u enkele voorbeelden van casestudies. Op onze website zult u verdere voorbeelden vinden van onze onderzoeken en hun impact. Schroom niet ons te bellen voor verdere uitleg. Onze consultants vertellen graag over onderzoeken die wij in uw vakgebied hebben uitgevoerd.
Casestudies
Lees meer over welke uitdagingen wij aangingen in deze casestudies.
Segmentatie
Onze klant, een vooraanstaand Nederlands bouwbedrijf, was zijn marktpositionering in de residentiële sector en de marketing en communicatiestrategie voor 2020 aan het uitwerken. Het doel van het onderzoek was om hun klantenbasis te verdelen in vier segmenten en voor elk segment een klantprofiel uit te werken om in de toekomst beter in de klantbehoefte te kunnen voorzien.
Productontwikkeling
Een Europese fabrikant van tuintegels had ondersteuning nodig bij het ontwikkelen van een innovatieve tuintegel. Het projectdoel was om te begrijpen en definiëren welke ontwikkelingen in dit productsegment de grootste impact zouden hebben op klanten met een focus op kwaliteit, krasvastheid, kosten, gebruiksgemak, etc..
Markttoegang
Een van onze klanten is een vooraanstaand merk van bouwmaterialen in de Verenigde Staten. Aangezien de Amerikaanse markt verzadigd en groei daar moeilijk te behalen is, wilde onze klant de Europese markt penetreren met het Amerikaanse assortiment. Omdat Europa nu eenmaal veel verschilt van de Verenigde Staten wat betreft concurrentie, groeiratio’s, marketing en sales, had onze klant een marktoverzicht nodig om te kunnen starten.
Klanttevredenheid
Een internationaal bedrijf voor elektronisch sluitwerk wil een marketing- en communicatiestrategie ontwikkelen voor elke divisie met als doel om de communicatie te verbeteren en daarmee klanttevredenheid, loyaliteit en share of wallet te doen groeien. Dit is noodzakelijk omdat het klantbestand afneemt terwijl concurrenten hun marktaandeel vergroten.
Klanttraject
Onze klant, een multinationale fabrikant van elektra, heeft een sterke positie in de professionele (B2B) markt, maar niet in de consumentenmarkt (B2C).
Brand tracking
Een vooraanstaande leverancier van toegangssystemen en grote speler op het gebied van sloten en beveiligingsproducten opereert in Europa met verschillende pan-Europese en lokale merken. Deze lokale merken hebben vaak een lange geschiedenis en zijn daardoor sterke merken wat betreft bekendheid en verkoop.
Merkpositionering
Om een merk succesvol te positioneren is consumenteninzicht essentieel. Merken worden toegeëigend in de geest van de consument, dus tenzij u weet hoe consumenten uw merk en dat van de concurrent beschouwen, weet u niet welke positionering en welke unieke waardepropositie het beste is voor uw merk.
Marktomvang
Een fabrikant van tuintegels benaderde ons om de mogelijkheden in de tuintegelmarkt in verschillende Europese landen in kaart te brengen. Deze klant wilde weten in welk aanbod aantrekkelijk zou zijn in welke markt, en wilde een overzicht van potentiële verkoopcijfers met het huidige portfolio en met een nieuw ontwikkelde tuintegel.
Neem contact op
Bel of email ons kantoor direct of vul uw contactgegevens hieronder in. Dan zal een van onze collega’s binnenkort contact met u opnemen.
- Max Euwelaan 51
- 3062 MA Rotterdam
- +31-10-2066900
- info@usp-mc.nl
Dirk Hoogenboom

Jan-Paul Schop
